Kristine

Hello, my name is Kristine  and I am 9 years old. I live in Armenia. My mother is a housewife and my father is a worker. I have 1 sister. At home, I like to help my mother. At church, I like to attend kids club. I also like gymnastics.

Kristine is 9 jaar en jarig op 21 September en woont in Armenië. Ze woont samen met haar ouders en haar zusje. Haar moeder werkt niet, zij is thuis en zorgt hier voor Kristine, haar zusje en doet huishoudelijke taken. Haar vader werkt wel (wat hij doet is nog niet bekend). Kristine vind het leuk om thuis haar moeder te helpen met klusjes. Ze heeft veel plezier in gymnastieken en gaat elke zondag graag naar de kids club in de kerk. e gaat doordeweeks naar school en zit in 3rd grade(groep 5).

KinderNevenDienst

De kinderwerk groep heeft voor het kinderadoptieplan gekozen, omdat we de kinderen wilden leren om om te zien naar kinderen in een ander land op deze wereld. Kinderen van hun leeftijd die in een heel andere omgeving leven en die het minder hebben dan wij. Waarbij hun toekomst, nu wij hun helpen, hoopvoller en beter eruit ziet (omdat ze bv een opleiding kunnen gaan volgen en een beroep kunnen gaan uitoefenen waar hun hart ligt). Het sponserkind voelt zich geliefd en gezien door kinderen uit een ander land, omdat wij haar helpen. Dit doen wij door haar natuurlijk te sponsoren, maar ook geld in te zamelen, voor haar te bidden en af en toe wat post op te sturen (tekeningen, brieven). Ook is het mooi om te zien dat de kinderen wat terug horen van Kristine d.m.v. een kleine brief. Zo word het contact echt zichtbaar en tastbaar.

Inmiddels hebben we nu ongeveer een jaar contact met Kristine.

Het Kinderadoptieplan

Kap loge

Het Kinderadoptieplan begon in 1983 met de droom van één man Richard Zanner.Tijdens zijn reis in Afrika zag hij dat de predikanten geen geld hadden om hun kinderen naar school te laten gaan. Zanner bracht daar verandering in door een adoptieplan op te richten. Eerst alleen bedoeld om de kinderen van predikanten financieel te ondersteunen. Later werd dat uitgebreid naar alle kinderen waarvan de ouders niet in staat waren om hun kinderen naar school te laten gaan. Dit adoptieplan werd onderdeel van de zendingstak van Kerk van de Nazarener. Daardoor kon het werken door de kanalen en de contacten van de mensen ter plekke.

Wat begon met de droom van één man is nu uitgegroeid tot 168 Kinderontwikkelcentra, wereldwijd. Er gaan meer dan 19.500 kinderen in 66 landen naar school. Dit is allemaal mogelijk dankzij de liefdevolle steun van sponsors uit verschillende delen van de wereld. Een van die kinderontwikkelcentra is:

Armenia Child Development Center

Armenia

The Armenia Child Development Center is an after school program in which children are taught English as a Second Language (ESL), computer skills, receive hygiene and physical education, and are taught a variety of other skills. Activities include crafts and field trips, as well as ongoing and age appropriate Christian teaching

Het Armeense Kinderontwikkeling Centrum is een naschools programma waar kinderen Engels als een tweede taal leren, met computers leren omgaan, hygiëne en gezondheid lessen krijgen, en een scala van vaardigheden wordt bijgebracht. De activiteiten bestaan onder andere uit excursies en op leeftijd afgestemde Christelijke educatie.

1 euro per week

Voor 1 euro per week ondersteund u dit programma die niet alleen Kristine helpt maar ook uw kinderen leert naar elkaar om te zien en elkaar te helpen.